2011. aasta III kvartali ja 9 kuu konsolideeritud vahearuanne 02.11

Kontserni kolmanda kvartali puhaskasumiks oli 118 tuhat eurot. Tegu on esimese korraga alates majanduskriisi algusest, kui kontsern suutis kolmanda kvartali tulemuseks saavutada positiivse puhaskasumi. Kontserni EBITDA oli kolmandas kvartalis 1,6 miljonit eurot, mis on 22% parem võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Müügitulu kasvas 10% vaatamata väga nõrgalt alanud kvartali esimesele kuule. 

Kolmas kvartal on kontserni äritegevuse hooajalisust arvesse võttes kõige madalamate tuludega. Reklaamiturg on suvekuudel vaikne ning samamoodi mõjutab suvi lugejaid, mistõttu väheneb perioodika tellimuste ja üksikmüügi eksemplaride arv. Samuti on madalseisus raamatute müük, mille kõrghooaeg saabub viimases kvartalis ning on eriti hoogne jõuluperioodil. Väiksemad tellimused mõjutavad ka trükitavate toodete mahtu ning masinate koormatus juulis-augustis on madalam kui teises ja neljandas kvartalis.   

III kvartali olulisimateks sündmusteks grupi tegevuses oli uue, moderniseeritud Eesti Päevalehe trükiväljaandeesitlemine, Eesti Ekspressi ning Eesti Päevalehe digitaalsete väljaannete ajapõhise maksemüüri ja Delfi e-äri uute projektide edukas käivitamine.

Eesti Päevalehe tooteuuendus sai turul hea vastuvõtu osaliseks mida tõestab fakt, et Eesti Päevalehe näol oli kolmandas kvartalis tegu ainsa üleriigilise päevalehega kelle lugejaskond kasvas. Samuti on edukalt jätkunud kontserni Eestis baseeruvate meediaüksuste ülese multimeedia uudisruumi loomine. Erinevate väljaannete toimetused koliti ühele pinnale II kvartali lõpus, millele on järgnenud sisuline integratsioon, koostöö arendamine erinevate toimetuste ja inimeste vahel. Usalduse tekkimine uue koostöövormi vastu on visa tekkima, kuid märgata on optimismi ja usu kasvu ettevõetud sammude suhtes.

Oluliseks tunnustuseks meie digitaalsele tootearendusele on Eesti Ekspressi iPadi aplikatsiooni ülemaailmsel digitaalsete väljaannete konkursil WAN-IFRA XMA Cross Media Awards 2011 saavutatud üheksas koht, kusjuures meie konkurentideks olid suured maailmanimega väljaanded.

Ajalehed Eesti Ekspress ning Eesti Päevaleht käivitasid ajapõhise maksemüüri oma online-sisule ligipääsuks. Kasutusele võetud mudel on maailmas ainulaadne. Käivitatud maksemüür lubab kasutajal Eesti Päevalehte lugeda tasuta viis minutit päevas ning Eesti Ekspressi 15 minutit nädalas. Aja möödudes palutakse kasutajal end registreerida ning vormistada tellimus. Kui kasutaja seda teha ei soovi, avaneb talle uus tasuta lugemisõigus järgmise ajalehenumbri ilmumisel.

Oleme asunud otsima grupi-üleseid IT-sünergiaid, mille tulemusena Eesti Ekspressi, Eesti Päevalehe ja Maalehe veebikeskkonnad on kolitud Delfi portaaliplatvormile.

Delfis alustas e-äri osakond, mille eesmärgiks on teha koostööd parimate internetiäridega ning teenida tavapärase reklaamimüügitulu kõrval ka e-kaubandusest. Delfi e-äri osakond startis kahe uue projektiga: sooduspakkumiste vahendaja Delfi Diil ning e-raamatute müügikeskkond Delfi Digiraamat. Delfi Digiraamatu puhul on tegu Eesti Digiraamatute Keskuse ja Delfi koostööprojektiga, kus Delfi müüb edasi kõiki EDRK poolt digitaliseeritud või edasimüügiks hangitud e-raamatuid. Delfi Digiraamatust on võimalik omandada kõiki Eestis kirjastatud e-raamatuid. Edukaim uus alustaja oli Delfi Diil, mis saavutas oma teisel tegevuskuul septembris sooduskupongide vahendajate turul  müügikäibe arvestuses teise positsiooni.

Delfi Eesti, Läti, Leedu ja Ukraina on käivitanud tasuliste lisateenuste pakkumised kuulutusteportaalis Müü!; Pardod!; Parduok! ja Prodai!

Delfi Eesti tegi juulis kõigi aegade kasutatavuse rekordi olles Eesti kõige külastatum veebileht 524 000 kasutajaga kuus. TNS Läti ja globaalse reklaamiagentuuri DDB poolt läbiviidud uuringu tulemuste põhjal asetus Delfi Lätis kõige tuntumate brändide hulgas 18. kohale. Delfi Läti hinnati Twitteris mõjukuselt kolmandaks tegijaks. 

Septembris ilmus Äripäeva Turunduse TOP, kus Äripäev järjestas 2010. aasta edukaimad reklaamitulu teenijad. Edetabeli koostamisel arvestati käibe suurust ja käibekasvu võrreldes eelmise aastaga. Delfi jagas 73 meediakanali järjestuses esimest kohta koos TV3ga. Ajalehtede kategoorias saavutas esikoha Maaleht.

Konkurentsiamet keelas AS-i Eesti Post ning AS-i Express Post koondumise. AS-i Ekspress Grupp juhatus töötab erinevate alternatiivsete stsenaariumitega määratlemaks Express Posti edasise saatuse.

Struktuuriliste muudatuste poolest tasub märkida ühinenud ajalehtede raamatukirjastuse osakonna baasilt eraldi tütarettevõtte OÜ Hea Lugu loomist, mis registreeriti Äriregistris 4. oktoobril 2011. 1. Oktoobril 2011 toimub Eesti Ajalehed AS-i ja Eesti Päevalehe AS-i ühinemine. Eesti Päevalehe AS-i lõppbilanss koostatakse seisuga 30. september 2011. Augustis omandas AS SL Õhtuleht Eesti Päevalehe AS-lt ja Eesti Meedia AS-lt 100% osaluse AS-is Linnaleht. 1. novembril  toimub ettevõtete ühinemine. 

2011. aasta III kvartali ja 9 kuu konsolideeritud vahearuanne

Uudised

Loe meie viimaseid uudiseid ja blogipostitusi. 

Kontakt