Ekspress Grupp kasvatas käivet, kuid kaotas kasumlikkust 31.10

Meediakontsern Ekspress Grupp kasvatas tänavu 9 kuuga oma ärimahte ligi 10 protsenti, kuid kaotas kasumlikkuses, selgub firma täna avalikustatud kolmanda kvartali vahearuandest.

ASi Ekspress Grupp 9 kuu müügitulu kasvas 8 protsenti, ulatudes 49,6 miljoni euroni. Kontserni digitaalsed tulud kasvasid samal ajal 25 protsenti ja hõlmasid 37 protsenti ettevõtte kogukäibest. Kontserni EBITDA ulatus 9 kuu arvestuses 3 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga vähenes EBITDA 2,2 miljoni võrra.

Ekspress Grupi juhatuse esimehe Mari-Liis Rüütsalu sõnul ei suutnud digitaalsete tulude kiire kasv kompenseerida oodatust nõrgemat tulemust trükiteenuste segmendis, mitmete sisendhindade kasvu ja Ajakirjade Kirjastuse tegevuse reorganiseerimisega seotud ühekordseid kulusid.

“Vaatamata ärimahtude suurenemisele on kontserni kasumlikkus surve all, seda eeskätt tiheneva konkurentsi tõttu meedia- ja trükiteenuste segmendis. Täiendavalt mõjutavad tulemust kasvanud sisendhinnad, peamiselt tööjõu-, elektri- ja paberikulu suurenemine. Otsime lisavõimalusi kasumlikkuse parandamiseks ja efektiivsuse suurendamiseks,” märkis Rüütsalu.

Ekspress Grupp keskendub ka edaspidi digitaalsete tulude kasvule. “Inimeste meediatarbimise harjumused on muutumas. Järjest rohkem lugejaid otsustab digitaalse sisu kasuks, kuid paljud ei ole siiski veel harjunud digitaalse sisu eest maksma. Teeme selles valdkonnas järjepidevaid pingutusi, suurendamaks digitellijate arvu, sest näeme selles olulist kasvuvõimalust,” rääkis Rüütsalu.

Kolmandas kvartalis käivitus täies mahus Ekspress Grupi kinnisvaraportaali Kinnisvara24.ee turundus- ja müügitegevus. “Portaali esimesi aktiivseid tegevuskuid võib lugeda edukaks – septembri lõpu seisuga oleme jõudnud nii kuulutuste arvu kui ka külastatavuse poolest pea samale tasemele turu suuruselt teise portaaliga City24.ee,” märkis Rüütsalu.

Ekspress Grupp korraldas kolmandas kvartalis mitu olulist üritust ka elamusturunduse ärivaldkonnas. Neist suurim oli Leedus Kaunases aset leidnud enam kui 25 000 osalejaga meelelahutusüritus/kontsert.

AS Ekspress Grupp on Baltimaade juhtiv meediakontsern, mille peamised tegevused hõlmavad veebimeedia sisutootmist, ajalehtede ja ajakirjade kirjastamist ning trükiteenuste osutamist Eestis, Lätis ja Leedus. 1989. aastal tegevust alustanud Ekspress Grupp omab juhtivaid veebimeedia portaale Baltimaades ja kirjastab Eesti loetumaid päeva- ja nädalalehti, lisaks enamikku Eesti populaarsematest ajakirjadest. 

Täpsemat infot majandustulemuste kohta saab börsiteatest.

Uudised

Loe meie viimaseid uudiseid ja blogipostitusi. 

Kontakt