Ekspress Grupp ostab Geenius Meedia

Baltimaade suurim meediakontsern AS Ekspress Grupp ostab Eesti meediaettevõtte OÜ Geenius Meedia, mis annab välja Geeniuse kaubamärgi alla koondunud veebiportaale ja erinevaid podcaste ning trükimeediaväljaandeid.

17. detsembril 2021 sõlmis ASi Ekspress Grupp lepingu 100-protsendilise osaluse omandamiseks Geenius Meedia OÜ asutajatelt ning peamistelt osanikelt Henrik Roonemaalt ja Siim Saidlalt. Tehingu järel jääb Geenius Meedia tegutsema eraldiseisva meediaettevõttena ning selle asutajad jätkavad aktiivset osalemist ettevõtte juhtimises ja igapäevategevuses. Geenius Meedia tänased võtmeisikutest optsiooni omanikud saavad tehingu käigus Ekspress Grupi aktsiaoptsiooni omanikeks ja kontsern väljastab 371 000 aktsiaoptsiooni. Optsiooniprogrammi kinnitab Ekspress Grupi aktsionäride üldkoosolek, mille toimumise ajast teavitatakse aktsionäre eraldi.

Tehingu hind ja täpsemad detailid on poolte kokkuleppel konfidentsiaalsed. Tehingut rahastab osaliselt SEB Pank. Tehingu juriidilised nõustajad on Ellex Raidla ja COBALT.

Ekspress Grupi juhatuse esimees Mari-Liis Rüütsalu:

„Geenius Meedia ostuga jätkab Ekspress Grupp digitaalse meediaäri kasvatamist, mis on meie strateegias oluline eesmärk ja digitaalsed tulud annavad juba täna ligi 75 protsenti Ekspress Grupi müügitulust. Geenius Meedia on viimastel aastatel edukalt kasvatanud oma digitaalse ja traditsioonilise meediaäri mahtusid, suudab toota kvaliteetset ja lugejaid köitvat sisu ning tegutseb kasumlikult. Lisaks on tegemist nišiga, mida Ekspress Grupi väljaanded täna regulaarselt ei kata. Geenius Meedia jätkab iseseiva meediaettevõttena, tootes omanäolist ajakirjanduslikku sisu ning omades iseseisvat juhtimist. Ekspress Grupi kontsern pakub Geenius Meediale sünergiat meediaäri toetavates funktsioonides, mis annab kiiresti arenevale ettevõttele oluliselt suurema kasvupotentsiaali.“

Geenius Meedia kaasasutaja Henrik Roonemaa:

„Tehing avab Geenius Meedia jaoks uue arenguetapi. OIeme kuue aastaga ehitanud üles toimiva meediamudeli, kuid ettevõtte edasiseks arenguks on sobiv hetk kaasata finantsiliselt tugev strateegiline omanik, Ekspress Grupp. Baltimaade suurimal digitaalsel meediamajal on kindlasti kogemusi, millest õppida ja meie senise tegevusega sobib suurepäraselt Ekspress Grupi strateegiline eesmärk kasvatada ja arendada digitaalset meediaäri. Uue omanikuga oleme leppinud kokku, et tehing ei too kaasa muudatusi Geenius Meedia igapäevategevuses või juhtimises ning Geenius jätkab nii ajakirjanduslikult kui äriliselt iseseisvana. Soovime ka edaspidi palgata Geeniusesse Eesti parimaid ajakirjanikke ning pakkuda nende vahendusel meie lugejatele ja jälgijatele köitvat sisu.“

Geenius Meedia OÜ asutasid 2015. aastal tehnoloogiaajakirjanik Henrik Roonemaa ja kirjastaja Siim Saidla. Algselt tehnoloogiuudiste portaalina alustanud Geenius Meedia on tänaseks kasvanud kaasaegseks meediaettevõtteks, millel on 13 erinevat veebiportaali, podcast’id ja ajakirjad. Geenius Meedia sisu koondab digitaalne veebiportaal geenius.ee

Geeniuse veebiportaalidel on igakuiselt umbes 300 000 lugejat ning umbes 4 000 maksvat digitellimust. Käesoleva aasta 9-kuuga on Geenius Meedia müügitulud ligikaudu 1,4 miljonit eurot, mis on pea kahekordistunud võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.

AS Ekspress Grupp on Baltimaade juhtiv meediakontsern, mille tegevus hõlmab veebimeedia sisutootmist ning ajalehtede, ajakirjade ja raamatute kirjastamist. Samuti haldab kontsern elektroonilist piletimüügiplatvormi ja piletimüügikohtasid Eestis ja Lätis. Ekspress Grupp, mis alustas oma tegevust 1989. aastal, annab tööd ligi 1400 inimesele, omab Baltimaades juhtivaid online-meedia portaale, annab välja kõige populaarsemaid päeva- ja nädalalehti ning enamikku Eesti kõige populaarsemaid ajakirju.