
ASi Ekspress Grupp digitaalsete tellimuste hulk kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga Balti riikides kokku 12% (I kvartalis -1%) ja ulatus märtsi lõpus 236 272-ni.
- Eestis uudisteportaali Delfi, Eesti Päevalehte, Maalehte, Eesti Ekspressi ja mitmeid populaarseid ajakirju kirjastava ASi Delfi Meedia digitellimuste hulk kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 10% (I kvartalis -2%), ulatudes 112 751-ni.
- 50%-liselt Ekspress Grupile kuuluva ASi Õhtuleht Kirjastus digitellimuste hulk kahanes võrreldes eelmise aasta sama perioodiga -9% (I kvartalis -5%), ulatudes 24 009-ni.
- Geenius Meedia OÜ digitellimuste hulk kahanes võrreldes eelmise aasta sama perioodiga -5% (I kvartalis -2%), ulatudes 7219-ni.
- Lätis kasvas A/S Delfi digitaalsete tellimuste hulk võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 30% (I kvartalis -6%), ulatudes 32 918-ni.
- Leedus kasvas Delfi digitellimuste hulk võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 17% (I kvartalis 7%), ulatudes 47 341-ni.
- Leedu meediaportaali Lrytas digitellimuste hulk kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 38% (I kvartalis 3%), ulatudes 12 034-ni.
Ekspress Grupi juhatuse esimehe Mari-Liis Rüütsalu kommentaar:
“Ekspress Grupi väljaannete digitellimuste arv kasvas aastaga kokku 12%, ulatudes kvartali lõpuks enam kui 236 000 tellimuseni, mis on hea tulemus arvestades Baltimaade majanduses kestvat keerulisemat aega. Esimese kvartali väikene langus (-1%) on ootuspärane, peegeldades peamiselt aastalõpu kampaaniate lõppemise mõju.
Suuremat aastast kasvu näitasid digitellimuste osas taas Läti ja Leedu, kus digitellimuste populaarsus väikese viitega jõudmas järele Eestile. Lätis kasvasid digitellimused aastaga 30% ja Leedus 17%. Eesti turul mõjutas tänavu esimeses kvartalis Delfi Meedia ja Õhtulehe tulemusi ka mõnede äriklientide lepingute lõppemine. Kuna meie tellijabaas on igal aastal kasvanud, siis on loomulik, et periooditi võib esineda ka väiksemaid korrektsioone ja kõikumisi.
Töötame sihikindlalt edasi, et laiendada digitellijate hulka kõigil turgudel – eriti just Lätis ja Leedus, kus näeme jätkuvalt suurt potentsiaali. Oleme teel oma pikaajalise eesmärgi suunas pakkuda 2026. aasta lõpuks digitaalset tasulist sisu vähemalt 340 000 tellijale Baltimaades.”
Digitellimuste detailne ülevaade
31.03.2025 | 31.12.2024 | muutus | 31.03.2024 | muutus | |
Delfi Meedia AS | 112 751 | 114 631 | -2% | 102 629 | 10% |
AS Õhtuleht Kirjastus | 24 009 | 25 257 | -5% | 26 404 | -9% |
Geenius Meedia OÜ | 7 219 | 7 356 | -2% | 7 575 | -5% |
Delfi AS (Läti) | 32 918 | 35 082 | -6% | 25 329 | 30% |
Delfi UAB (Leedu) | 47 341 | 44 170 | 7% | 40 310 | 17% |
Lrytas UAB (Leedu) | 12 034 | 11 686 | 3% | 8 752 | 38% |
Ekspress Grupp kokku | 236 272 | 238 182 | -1% | 210 999 | 12% |
Kontsern loeb digitellimuseks ainult selliseid tellimusi, mille väärtus on suurem kui 1 euro ühes kalendrikuus, mis on eraldiseisvalt arveldatud ja on igal ajal eraldi lõpetatavad.
Ekspress Grupi digitaalne tulubaas põhineb üha rohkem digitellimuste müügitulul. Liigume kontserni pikaajaliste eesmärkide suunal kasvatada digitellimuste maht 2026. aasta lõpuks Baltimaades 340 000 tellijani. Ekspress Grupi pikaajalised eesmärgid on seatud ja avalikustatud 2022. aasta alguses.
Lili Kirikal
CFO
AS Ekspress Grupp
E-kiri: lili.kirikal@egrupp.ee
AS Ekspress Grupp on Baltimaade juhtiv meediakontsern, mille tegevus hõlmab veebimeedia sisutootmist ning ajalehtede, ajakirjade ja raamatute kirjastamist. Samuti haldab kontsern elektroonilist piletimüügiplatvormi ja piletimüügikohtasid ning pakub väliekraanide teenust Eestis ja Lätis. Ekspress Grupp alustas oma tegevust 1989. aastal ja annab tööd ligi 1100 inimesele.