Baltimaade juhtiv meediaettevõte Ekspress Grupp kasvatas 2024. aasta II kvartalis müügitulu, parandas kasumlikkuse näitajaid ja teenis 1 miljon eurot puhaskasumit.

Baltimaade juhtiv meediaettevõte Ekspress Grupp kasvatas 2024. aasta II kvartalis müügitulu, parandas kasumlikkuse näitajaid ja teenis 1 miljon eurot puhaskasumit, teatas ettevõte.

Ekspress Grupi II kvartali müügitulu kasvas aastavõrdluses 6%, ulatudes 19,6 miljoni euroni. 2024. aasta esimese 6 kuu müügitulu kasvas 2% võrdluses eelmise aastaga 35,9 miljoni euroni.

Juuni lõpus moodustas digitaalsete tulude osakaal 87% kontserni kogukäibest. Digitaalsed tulud kasvasid 9% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Kontserni meediaettevõtete digitellimuste tulu ja digitellimust omavate inimeste arv kasvas aastases võrdluses jõudsalt kõigis kolmes riigis. Tugeva kasvu on teinud ka piletiplatvormide müügitulu ja väliekraanidelt saadav reklaamitulu.

Aastases võrdluses sai kontsern Balti riikides juurde üle 47 000 digitellimuse ehk 27% rohkem kui eelmise aasta juuni lõpus. Digitellimuste koguhulk ulatus 2024. aasta juuni lõpus 223 000 tellimuseni.

Ekspress Grupi juhatuse esimehe Mari-Liis Rüütsalu sõnul oli II kvartal edukas nii veebi reklaamitulude kui ka digitellimuste tulude kasvatamisel. „Teise kvartali tugevad tulemused vastasid ootustele ja neid toetas Euroopa Parlamendi valimiste kampaania. Ootame positiivset mõju teise poolaasta tulemustele ka oktoobris toimuvatelt Leedu parlamendivalimistelt. Kontserni digitaalne tulu põhineb seega üha enam digitellimuste müügitulul ja moodustab järjest suurema korduva tulubaasi ilma täiendava müügitegevuse (ja -kulude) vajaduseta. Oleme tugevdanud grupi meediaettevõtete pakutava sisu kvaliteeti ja mahtu, et olla kõigis Balti riikides digitellimuste valdkonna liider. Kontsern liigub samm-sammult oma strateegiliste eesmärkide suunas ja soovib aastaks 2026 pakkuda digitaalset tasulist sisu vähemalt 340 000 tellijale,“ lisas Rüütsalu.

Ekspress Grupi kasum enne intresse, makse, kulumit ja amortisatsiooni (EBITDA) oli II kvartalis 3,0 miljonit eurot, kasvades 27%. II kvartali kasumlikkust on aidanud tõsta veebireklaami ja digitellimuste edukas müük ning piletimüügiplatvormide ja digitaalsete väliekraanide mahtude kasv. I poolaasta EBITDA oli 3,5 miljonit eurot, vähenedes -2%. Negatiivne mõju tuleb I kvartalist, mil reklaamitulud vähenesid tingituna Baltimaade üldisest nõrgast majanduskeskkonnast, mida võimendas ka valimistsüklite sattumine hilisematesse kvartalisse võrreldes eelmise aastaga.

2024. aasta II kvartali puhaskasumiks kujunes 1,0 miljonit eurot, mis on 67% suurem võrreldes eelmise aastaga. I poolaastas teenis kontsern aga puhaskahjumit -0,2 miljonit eurot, mis on 0,08 miljonit eurot suurem võrreldes eelmise aastaga. I poolaasta puhaskahjumi suurenemist mõjutavad peamiselt ka Euribori tõusuga kasvanud intressimäärad ja kontserni investeeringutest tulenev amortisatsioonikulu kasv.

Kontserni juhatus hindab ettevõtte likviidsust heaks ja peab oluliseks likviidsusreservide hoidmist nii võimalike uute ostude tarbeks, kui ka majanduse edasise jahtumisega seotud olukordadeks. 30. juuni 2024 seisuga oli kontsernil rahalisi vahendeid 5,5 miljonit eurot (30.06.2023: 6,1 miljonit eurot). Mais 2024 maksis kontsern aktsionäridele dividendi 6 euro senti aktsia kohta kokku 1,8 miljoni euro väärtuses.

AS Ekspress Grupp on Baltimaade juhtiv meediakontsern, mille tegevus hõlmab veebimeedia sisutootmist ning ajalehtede, ajakirjade ja raamatute kirjastamist. Samuti haldab kontsern elektroonilist piletimüügiplatvormi ja piletimüügikohtasid ning pakub väliekraanide teenust Eestis ja Lätis. Ekspress Grupp alustas oma tegevust 1989. aastal ja annab tööd ligi 1100 inimesele.

Ekspress Grupi aktsia on alates 2024. aasta algusest langenud 22% ning maksab 1,005 eurot.