ASi Ekspress Grupp digitaalsete tellimuste hulk kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga Balti riikides kokku 27% (II kvartalis 5%, I poolaastas 7%) ja ulatus juuni lõpus 222 558-ni.
- Eestis uudisteportaali Delfi, Eesti Päevalehte, Maalehte, Eesti Ekspressi ja mitmeid populaarseid ajakirju kirjastava ASi Delfi Meedia digitellimuste hulk kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 11% (II kvartalis 5%, I poolaastas 5%), ulatudes 107 443-ni.
- 50%-liselt Ekspress Grupile kuuluva ASi Õhtuleht Kirjastus digitellimuste hulk kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 11% (II kvartalis 3%, I poolaastas 9%), ulatudes 27 104-ni.
- Geenius Meedia OÜ digitellimuste hulk kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 18% (II kvartalis -2%, I poolaastas 6%), ulatudes 7439-ni.
- Lätis kasvas A/S Delfi digitaalsete tellimuste hulk võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 25% (II kvartalis 8%, I poolaastas 4%), ulatudes 27 417-ni.
- Leedus kasvas Delfi digitellimuste hulk võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 66% (II kvartalis 6%, I poolaastas 7%), ulatudes 42 834-ni.
- Leedu meediaportaal Lrytas alustas tasulise sisu müügiga 2023. aasta IV kvartalis ning digitellimuste hulk kasvas II kvartalis 18% ja I poolaastas 62%, ulatudes juuni lõpus 10 321-ni.
Ekspress Grupi juhatuse esimehe Mari-Liis Rüütsalu kommentaar:
„Kõik Ekspress Gruppi kuuluvad meediaettevõtted kasvatasid aastases võrdluses digitellimuste arvu kokku 27%, mis tõi grupile juurde üle 47 000 tellimuse. Kõige kiiremini, 66% suurenes tasulise digitaalse sisu tellimuste arv Leedu Delfis, kuid jääme rahule ka Läti ja Eesti väljaannete tulemustega. Kui Eestis ehk kõige küpsemal turul tõid kasvu ennekõike edukad turunduskampaaniad, siis teistes Balti riikides näeme jätkuvalt turu orgaanilist kasvu ja lugejate harjumuse suurenemist kvaliteetse digitaalse ajakirjanduse eest maksta.“
Digitellimuste detailne ülevaade
30.06.2024 | 31.03.2024 | muutus | 31.12.2023 | muutus | 30.06.2023 | muutus | |
AS Delfi Meedia | 107 443 | 102 629 | 5% | 102 793 | 5% | 96 855 | 11% |
AS Õhtuleht Kirjastus | 27 104 | 26 404 | 3% | 24 875 | 9% | 24 477 | 11% |
Geenius Meedia OÜ | 7 439 | 7 575 | -2% | 6 998 | 6% | 6 323 | 18% |
Delfi AS (Läti) | 27 417 | 25 329 | 8% | 26 427 | 4% | 21 851 | 25% |
Delfi UAB (Leedu) | 42 834 | 40 310 | 6% | 39 872 | 7% | 25 873 | 66% |
Lrytas UAB (Leedu) | 10 321 | 8 752 | 18% | 6 363 | 62% | – | – |
Ekspress Grupp kokku | 222 558 | 210 999 | 5% | 207 328 | 7% | 175 379 | 27% |
Kontsern loeb digitellimuseks ainult selliseid tellimusi, mille väärtus on suurem kui 1 euro ühes kalendrikuus, mis on eraldiseisvalt arveldatud ja on igal ajal eraldi lõpetatavad.
Ekspress Grupi digitaalne tulubaas põhineb üha rohkem digitellimuste müügitulul. Liigume kontserni pikaajaliste eesmärkide suunal kasvatada digitellimuste maht 2026. aasta lõpuks Baltimaades 340 000 tellijani. Ekspress Grupi pikaajalised eesmärgid on seatud ja avalikustatud 2022. aasta alguses.
Argo Rannamets
CFO
AS Ekspress Grupp
E-kiri: argo.rannamets@egrupp.ee