Ekspress Grupi III kvartali müügitulu kasvas 2 protsenti

Tallinna börsil noteeritud Baltimaade juhtiva meediakontserni, ASi Ekspress Grupp müügitulu kasvas tänavu III kvartalis 2 protsenti, kuid ettevõte kaotas kasumlikkuses, selgub Ekspress Grupi kvartali vahearuandest.

Ekspress Grupi 2024. aasta III kvartali müügitulu ulatus 16,8 miljoni euroni, kasvades 2 protsent. Kasumlikkuse näitaja EBITDA vähenes samal ajal 19 protsenti ja ulatus 2 miljoni euroni. 9 kuu müügitulu ulatus 52,7 miljoni euroni, kasvades samuti 2 protsenti, ja EBITDA 5,5 miljoni euroni, vähenedes 9 protsenti.

Ekspress Grupi III kvartali puhaskasumiks kujunes 0,3 miljonit eurot, mis on 0,6 miljonit vähem võrreldes eelmise aastaga. 9 kuuga teenis kontsern puhaskasumit 0,1 miljonit eurot, mis on 0,7 miljonit väiksem võrreldes eelmise aastaga.

Ekspress Grupi juhatuse esimees Mari-Liis Rüütsalu märkis, et Baltimaade üldisest nõrgast majanduskeskkonnast tingituna vähenes III kvartalis kontserni meediaettevõtete reklaamitulu, kuid kvartal oli edukas piletiplatvormide ja väliekraanide müügitulu kasvatamisel ning tugeva tõusu tegid ka digitellimuste arv ja tulu.  „Käibekasv tuleneb meie 2018. aastal paika pandud strateegiast, milles seadsime eesmärgiks müügitulu digitaliseerimise ja käibeliikide mitmekesistamise. Kasumlikkuse langus tuleneb üldisest majanduskeskkonnast tingitud reklaamituru langusest ja sisendkulude kasvusurvest. Puhaskasumi vähenemist mõjutavad ka Euribori tõusuga kasvanud intressimäärad ja kontserni investeeringutest tulenev amortisatsioonikulu kasv,“ lisas Rüütsalu.

Septembri lõpus moodustas digitaalsete tulude osakaal Ekspress Grupi kogukäibest 88 protsenti ja digitaalsed tulud kasvasid 8 protsenti võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Kontserni meediaettevõtete digitellimuste tulu ja digitellimust omavate inimeste arv kasvas kõigis kolmes riigis: aastases võrdluses sai kontsern Balti riikides juurde ligi 43 000 digitellimust ehk 24 protsenti rohkem kui eelmise aasta septembri lõpus. Digitellimuste koguhulk ulatus septembri lõpus 223 000 tellimuseni.

Kontserni likviidsus on jätkuvalt hea. Juhatus peab oluliseks likviidsusreservide hoidmist nii võimalike uute ostude tarbeks, kui ka majanduse edasise jahtumisega seotud olukordadeks. Mais 2024 maksis kontsern aktsionäridele dividendi 6 euro senti aktsia kohta kokku 1,8 miljoni euro väärtuses.

AS Ekspress Grupp on Baltimaade juhtiv meediakontsern, mille tegevus hõlmab veebimeedia sisutootmist ning ajalehtede, ajakirjade ja raamatute kirjastamist. Samuti haldab kontsern elektroonilist piletimüügiplatvormi ja piletimüügikohtasid ning pakub väliekraanide teenust Eestis ja Lätis. Ekspress Grupp alustas oma tegevust 1989. aastal ja annab tööd ligi 1100 inimesele.